Rozwój możliwości oferowanych przez współczesne komputery spowodował, że obecnie grafika komputerowa to kluczowy element w większości kampanii reklamowych, a w szczególności tych, które prowadzone są w social mediach. To właśnie media społecznościowe w największej mierze nastawione są na wizualną formę przekazu, a atrakcyjna wizualnie grafika komputerowa pozwoli przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.

Skuteczne grafiki w mediach społecznościowych

Grafiki umieszczane w mediach społecznościowych w charakterze reklamowym i promocyjnym powinny być przede wszystkim przykuwające uwagę. Projekty graficzne warto utrzymać w kilku spójnych barwach, aby przekaz był estetyczny i łatwy w odbiorze. Grafiki powinny zostać ponadto opatrzone tak zwanymi zwrotami call to action, które zachęcają do odwiedzenia strony reklamodawcy w celu uzyskania dalszych informacji o produkcie lub o usłudze. Warto ryzykować i stosować eksperymentalne formy przekazu, ponieważ taka reklama może okazać się ponadprzeciętnie skuteczna. Wartościową formą reklamy są również ruchome grafiki, które rozbudzą ciekawość w potencjalnych konsumentach.

Jakie są wymiary grafiki na Facebooku?

Wymiary grafik publikowanych na popularnym portalu społecznościowym Facebook stale się zmieniają. Grafiki na Facebooku można podzielić na te związane z personalizacją samego profilu oraz te, które wykorzystywane są w celach reklamowych.

Do tych pierwszych zalicza się zdjęcie profilowe wyświetlane w formacie 170 x 170 px na komputerach stacjonarnych oraz 128 x 128 px na urządzeniach mobilnych. Zdjęcie w tle wyświetlane jest natomiast w formacie 820 x 312 px na komputerach oraz 640 x 360 px na urządzeniach mobilnych, gdzie grafika zostaje wykadrowana do środka.

W przypadku treści reklamowych najlepiej sprawdzą się grafiki w wymiarach 640×960 px, które wyświetlane będą na tablicach poszczególnych użytkowników portalu. Facebook Ads powinny natomiast być wyświetlane w formacie 1200×628 lub w kwadracie 1080×1080 px.

Jak przygotować grafikę na Facebooku?

Grafię komputerową należy przygotować w możliwie jak największej rozdzielczości, a następnie przekonwertować ją na mniejszy format, który dopasowany będzie do wymiarów obsługiwanych przez portal. Dzięki temu grafika zachowa swój kształt i będzie się szybko ładowała również w przypadku wolniejszych łączy internetowych.

getsoadm
seo@getso.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *