Tworzenie wizualizacji dla klientów jest w dzisiejszych czasach bardzo wygodną formą prezentacji danych. Przede wszystkim trójwymiarowa grafika lepiej trafia do wyobraźni człowieka. Dużo więcej uznania może zyskać pomysł projektanta, a klient może znacznie szybciej podjąć pozytywną decyzję o zakupie.
W dobie elektroniki i multimediów to właśnie wizualizacje stają się nawet coraz częściej stosowane niż powoli już przestarzałe broszury czy wydruki. Jednym z etapów wizualizacji jest renderowanie. Termin tajemniczy i dla laików całkowicie obcy. Można zadać pytanie renderowanie co to? Przyjrzyjmy się, co on znaczy i jakie korzyści może przynieść w całym procesie wizualizacji.
Przetwarzanie informacji na obraz
Pozostańmy przy najłatwiejszym przykładzie renderingu – przetwarzania informacji znajdujących się w pliku na obraz. Programista czy projektant, który przygotował plik z danymi, chciałby przedstawić potencjalnemu klientowi np. trójwymiarowy obraz nowo powstającego budynku mieszkalnego, gdzie będzie można wykupić mieszkanie. W takim przypadku właśnie wizualizacja pozwala na wiele ujęć nowego mieszkania. Można zobaczyć każde pomieszczenie oddzielnie, pokazać bryłę budynku, a także całe jego otoczenia wraz z placami zabaw dla dzieci czy miejscami parkingowymi.
Jaka jest rola renderowania w wizualizacji?
Renderowanie to jeden z końcowych etapów wizualizacji. Dzięki oprogramowaniu proces ten dopieszcza wszystkie elementy obrazu trójwymiarowego tak, aby efekt był jak najlepszy. Następuje automatyczne obliczanie np. cieni, symulację oświetlania budynku przez promienie słoneczne czy symulację deszczowej pogody. Ale jakie daje nam to korzyści, czyli co możemy pokazać dzięki renderowaniu?
Szczególnie w branży budowlanej, gdzie musimy przekonać klienta do swojego projektu, ważne jest zasymulowanie precyzyjnego wyglądu budynku. Może się to odnosić do rozmaitych partnerów biznesowych, np. stomatologa, radcy prawnego z Opola czy fryzjerki specjalizującej się w keratynowym prostowaniu włosów. Dla wielu klientów ważna jest aranżacja tarasu i jego nasłonecznienie. Właśnie dzięki renderowaniu możemy w tym temacie zdziałać bardzo dużo, a korzyścią stosowania wizualizacji z renderowaniem jest łatwiejsze przekonanie klienta do zakupu nieruchomości. Wydanie ogromnych kwot na nieruchomość musi być dobrze uargumentowane. Nie jest to łatwe, a wizualizacje to wspaniała i skuteczna metoda.