Zastosowania grafiki komputerowej są wyjątkowo szerokie. Ta dziedzina informatyki umożliwia wizualizować dane cyfrowe w postaci graficznej przy wykorzystaniu nowoczesnych technik komputerowych. Obecnie grafika komputerowa jest wykorzystywana między innymi w celach artystycznych oraz reklamowych.
Zastosowania grafiki komputerowej
Rozwój grafiki komputerowej umożliwił między innymi szczegółowe projektowanie poszczególnych elementów przemysłowych, dzięki czemu tworzenie skomplikowanych maszyn i urządzeń stało się dużo łatwiejsze. Stosuje się także graficzne wizualizacje komputerowe w praktyce lekarskiej (przydatne choćby w gabinetach stomatologicznych w Opolu) oraz w profesji architektów.
Oczywiście z czasem grafika komputerowa stała się również medium dla artystów, obecnie umożliwiając nawet tworzenie pełnometrażowych filmów wykonanych w tej technologii. Grafiki tworzone przy użyciu komputerów oraz możliwości obróbki fotografii cyfrowej zyskały również duże znaczenie w marketingu.
Wektorowa i rastrowa grafika komputerowa
Powszechnie wykorzystuje się dwa formaty grafiki komputerowej. Komputerowe wizualizacje mogą zostać wykonane w technologii rastrowej, która bazuje na pikselach. Tego rodzaju obrazy będzie cechowała wysoka szczegółowość, jednak przy ich powiększeniu dojdzie do utraty jakości. W dużym powiększeniu poszczególne piksele staną się widoczne i cała grafika straci na ostrości.
Narzędzia do tworzenia grafiki wektorowej pozwalają natomiast tworzyć obrazki, które można dowolnie skalować. Wykonane w tej technologii grafiki nie tracą więc na szczegółowości i na ostrości w przypadku ich powiększenia. Tą technologią posługują się projektanci wzorów logo oraz treści reklamowych, które mają zostać umieszczone na banerach i na bilbordach.
Grafika komputerowa w reklamie
W dzisiejszym świecie medium wizualne ma szczególne znaczenie, dlatego też estetyczne grafiki i zdjęcia mają ogromne znaczenie w działaniach marketingowych. Odpowiednie oprogramowanie pozwala obrabiać zdjęcia reklamowe w taki sposób, aby podnieść ich atrakcyjność i skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnego konsumenta.
Oczywiście grafiki mogą być rozpowszechniane przy użyciu tradycyjnych środków przekazu, jednak coraz większe znaczenie ma umiejętnie poruszanie się w przestrzeni mediów społecznościowych. To właśnie tam najważniejsza jest estetyka treści reklamowych. Opanowanie grafiki komputerowej umożliwi zdobycie przewagi nad przekazem reklamowym konkurencji.